L'OfficeScan que és l'ordinador que s'utilitza en ordinadors de la UAB, no és recomanable instal·lar-ho en ordinadors de casa, ja que conté configuracions i paràmetres pensats exclusivament per equips que es troben permanentment connectats a la xarxa de la UAB. En cas que per error l'hàgiu instal·lat en un ordinador de casa, truqueu al CAS, ja que us demanarà una contrasenya de desinstal·lació.

 

Per instal·lar l'antivirus de casa podeu seguir aquestes instruccions

T'ha servit d'ajuda?

Busqueu la icona de l'antivirus Trend a la dreta de la part de baix de la vostra pantalla. És la que teniu marcada a la imatge de la dreta i per accedir-hi pot ser que hagueu de fer clic a la fletxa que teniu marcada a la imatge de l'esquerra.

T'ha servit d'ajuda?

1.Tingueu molta cura amb les contrasenyes

  • Les contrasenyes són personals i en cap cas les haureu de compartir. A més, us recomanem que no les escriviu mai, ni en paper ni en documents de l'ordinador, i que les canvieu periòdicament. També cal que modifiqueu immediatament la contrasenya facilitada per un tercer. Eviteu paraules deduïbles, com noms, telèfons, dates de naixement, matrícules, etc. i no les repetiu en diferents llocs.

2. Mantingueu el sistema operatiu actualitzat

  • La UAB ofereix el servei d'actualització automàtica i supervisada del sistema operatiu Windows (SUS). Cal que apliqueu les actualitzacions tan aviat com els sistema us ho suggereixi.

3. Instal·leu un programa antivíric i mantingueu-lo actualitzat

  • La UAB ofereix per a tot el PDI i el PAS el programa antivíric OfficeScan de Trend Micro per al seus llocs de treball, de sobretaula o portàtils, i en garanteix l’actualització. També ofereix gratuïtament el programa antivíric PC Cillin, per a ús domèstic d'aquests col·lectius.

4. Cal que disposeu d'un tallafocs personal

  • El programa antivíric ofert per la UAB incorpora un tallafocs personal convenientment configurat.

5. Cal que feu còpies de seguretat

  • Cal que disposeu de còpies periòdiques de la vostra informació per evitar-ne possibles pèrdues, per avaries del disc dur, esborrat accidental, infeccions víriques, etc. Segons el volum d’informació a guardar hi ha diferents mecanismes (CD, DVD, unitats de xarxa, etc).

6. No instal·leu programari de fonts desconegudes

  • El maquinari de la UAB té a la seva disposició un repositori de programari per a realitzar les tasques pròpies dels llocs de treball, amb la corresponent llicència i garantia. En cap cas s'instal·larà programari sense la corresponent llicència.

7. No obriu correus electrònics d'origen desconegut

  • Circulen a Internet molts correus electrònics amb contingut maliciós, la qual cosa fa que sigui una de les fonts d'infecció més freqüents. Mai heu d'introduir contrasenyes a petició de missatges rebuts.

8. Us recomanem que utilitzeu filtres de correu no desitjat (Spam)

  • Podeu fer servir els filtres del servidor de correu institucional i els del vostre client de correu.

9. No navegueu per webs desconegudes o sospitoses

  • Cal que us assegureu que accediu a les webs correctes i no es cau en paranys d'aquest tipus.

10. No faciliteu dades personals o financeres

  • En cap cas faciliteu les vostres dades en entorns que no siguin segurs i de confiança. Les entitats financeres no sol·liciten mai aquestes dades per mitjà del correu electrònic.

11. No abandoneu l'ordinador amb les aplicacions i documents oberts

  • Cal habilitar mecanismes que requereixin autenticació de l'usuari per continuar amb l'activitat, per exemple, per anar a esmorzar, fer un cafè, etc. Així s'evita que, durant una absència temporal del vostre lloc de treball, una altra persona pugui tenir accés als vostres documents, al vostre correu i, fins i tot, enviar missatges amb la vostra identitat.

12. Apagueu l'ordinador si no el feu servir

  • És convenient deixar-lo apagat en acabar la jornada laboral.

13. El Centre d'Atenció i Suport (CAS) us pot ajudar

  • Davant de qualsevol dubte relacionat amb l’aplicació d’aquestes mesures bàsiques de seguretat us podeu posar en contacte amb el CAS, per telèfon 2100 o per correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. .
T'ha servit d'ajuda?

NOTA: Recordeu instal·lar aquesta versió unicament en equips que es trobin fisicament a la UAB i que estiguin connectats a la xarxa de la UAB.

 

Si el vostre ordinador no està connectat al domini de la UAB, des d'aquesta pàgina, podeu instal·lar-vos la última versió disponible del programa "OfficeScan" que proporciona protecció als ordinadors del campus.

 

Requeriments per la instal·lació

  • Cal que sigueu l'administrador de l'ordinador.
  • Si l'ordinador té instal·lat el Service Pack 2 de Windows XP, no caldrà que feu cap acció sobre el tallafocs que incorpora, ja que el procés el desactivarà.
  • Si teniu algun altre tallafocs personal instal·lat a l'ordinador caldrà desinstal·lar-lo completament abans d'aquest procés. Això és condició imprescindible.

Procediment d'instal·lació

  • Feu clic a l'enllaç del peu d'aquesta pàgina "Instal·lació de l'antivirus OfficeScan".
  • Si us demana confirmació per executar-lo, contesteu afirmativament.
  • Si només us dóna l'opció de guardar, feu-lo en una carpeta del vostre disc dur.
  • Executeu, amb doble clic sobre el fitxer guardat.
  • Aquest procés us instal·la el programa antivíric Trend al vostre ordinador i el deixa configurat per a posteriors actualitzacions de manera automàtica. Finalment, us demanarà tornar a engegar l'ordinador.

El procés pot durar alguns minuts, ja que fa una anàlisi exhaustiva del disc dur.

No oblideu que també cal mantenir el sistema operatiu Windows actualitzat.

 

T'ha servit d'ajuda?
  1. Si teniu dubtes de si el vostre equip es diferent al recomanat seguiu aquestes instruccions
  2. Trobareu el programari de Windows 10 per a la UAB a la unitat de xarxa S: \\sicl1v01\soft$\Campus\PC\Microsoft Windows\Windows 10\Windows 10 1909 (per accedir-hi cal que l'ordinador estigui connectat al domini UAB). Si no ho està seguiu aquestes instruccions (Windows 10, Windows 7)
  3. Aquest programari permet instal·lar la versió Enterprise i la Professional. Per tenir llicència de la UAB heu d’instal·lar la versió Enterprise.
  4. Us recomanem no configurar Windows Hello si no teniu experiència en el seu ús.
  5. Si l’equip no ha d’estar permanentment connectat a la xarxa UAB, és millor no posar-los al domini UAB.
  6. Durant la instal·lació us demanarà iniciar sessió amb un compte de MS. Podeu fer servir el compte de la UAB (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.).
  7. Si en comptes de fer servir el compte UAB (NIU) feu servir un usuari local a l’hora de posar-ho en domini us demanarà tenir activat el SMB1, el qual ve desactivat per defecte i s’ha d’activar a través de Windows abans de posar l’equip en domini.
  8. Recordeu que l’acord amb Microsoft de la Universitat permet actualitzar llicències de Windows existents. Cal que l’ordinador que actualitzeu tingui llicència d’alguna versió de Windows.
  9. Si teniu certificats digitals com ara idCAT, T-CAt P i/o FNMT recordeu fer-ne una còpia abans d’actualitzar.
  10. Si necessiteu un servei extern per fer-vos la migració en un equip no recomanat, us facilitem un pressupost per tal que ho contracteu si ho considereu oportú, per contractar-ho cal seguir els procediments habituals.
T'ha servit d'ajuda?

NOTA: Si ja disposeu de l'antivirus instal·lat però us ha caducat la llicència, seguiu aquestes instruccions per a poder actualitzar-la

La UAB té a disposició del personal acadèmic i del personal d’administració i serveis el producte antivíric Trend Micro Titanium Internet Security 2019 facilitat gratuïtament pel fabricant Trend Micro, per a ús domèstic (particular). Aquest producte proporciona protecció als ordinadors que particularment tingueu a casa vostra. 

El programa Trend Micro Titanium Internet Security abasta un gran nombre de funcionalitats de protecció davant múltiples amenaces.  

Això comporta uns requeriments pel que fa a potència de l’ordinador (processador i memòria RAM): 

Sistema operatiu  

CPU  

Memòria  

Espai en disc  

Windows® 10 Release Preview   

           1 Ghz  

1 GB.  

Es recomanen 2GB

1,3 GB  

(1,5 GB recomanat)  

Windows®  8.1 (32 o 64 bits)  

        1     Ghz  

1 GB.  

Es recomanen 2GB

Windows® 7 (32 o 64 bits) SP 1  

        1     Ghz  

1GB.  

Es recomanen 2GB

 

Altres Requeriments  

 

Explorador Web  

Internet Explorer versió 11.0 

Microsoft Edge ultima versió 

Mozilla Firefox®   

Google Chrome™   

Pantalla  

Pantalla de alta densitat amb una resolució de 1280 x 720 píxels o superior      

Lector PDF  

Qualsevol  

 

En cas de tenir instal·lada la versió anterior del programa PC, el mateix procés guiarà en la seva desinstal·lació. Igualment desinstal·larà altres programaris de seguretat que considera incompatible com ara anti-spyware i anti-malware.  

Si l’ordinador té algun altre programa antivíric, caldrà desinstal·lar-lo prèviament.  

Per a qualsevol dubte sobre el contingut d’aquest document ens adreçarem al CAS (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.). 

Per problemes d’instal·lació o consultes tècniques us podeu adreçar al fabricant a http://es.trendmicro.com/es/home/ 

La Universitat no dóna suport al maquinari i programari particular. 

Cliqueu a Trend Micro Titanium Internet Security per descarregar l’instal·lador.

Es recomana desar l’arxiu en el disc i no executar-lo directament, ja que té un volum considerable (241 MB). 

              

Només es podrà descarregar des d’un ordinador amb adreça IP del rang de la Universitat, per aquest motiu, si no esteu a la xarxa per cable de la UAB caldrà que el descarregueu mitjançant l’accés “Descàrrega de l'antivíric per casa” que trobareu a la Xarxa Privada Virtual (https://xpv.uab.cat)   

Quan finalitzi la descarrega, caldrà executar el fitxer descarregat. Feu doble clic a l’executable i si us demana autorització, feu clic “”. 

 

Una vegada finalitzada la descompressió demana que es necessari reiniciar l’equip, es necessari reiniciar l’equip per que es pugui instal·lar l’antivirus.  

 

A continuació comprovarà que l’equip compleix els requeriments i quan acabi amb la comprovació començarà la instal·lació de la nova versió.  

Quan comenci us demanarà el codi de llicència. Cal que marqueu la opció “Versión de pago i indiqueu el codi de llicencia que podreu obtenir fent clic aquí.   

 

A la següent finestra es visualitzaran els tèrmits de privacitat, cliqueu a següent per continuar amb la instal·lació:

 

A continuació us demanarà acceptar el contracte de llicència, un cop acceptat començarà el procés d’instal·lació. 

 

Quan acabi el procés us demanarà afegir un correu electrònic per vincular la vostra llicència, indiqueu el vostre compte personal de la UAB.

 

Un cop afegit el comte de correu, us mostrarà la següent imatge, feu clic en “Finalizar” per completar la instal·lació. 

 

 

T'ha servit d'ajuda?

Per actualitzar la llicència dels antivirus pels ordinadors de casa primer haureu d'obtenir el nou codi fent clic aquí

Un cop haguem obtingut el codi, haureu de seguir aquests pasos:

 

Obriu l'antivirus i feu clic a l'enllaç amb la data d'expiració actual:

 

En la finestra que se us obrirà, feu clic al botó: Proporcionar un número de serie

 

Escriviu el nou número de sèrie

Escriviu la vostra adreça de correu UAB per activar la llicència

Un cop activat, podreu comprovar la nova data de caducitat

T'ha servit d'ajuda?

Hem de buscar la icona representativa del OfficeScan a la barra de Windows, dins el conjunt d'icones situades a l'esquerra del rellotge. 

I l'obrim fent-hi doble clic. Una vegada obert, clicar a “Actualización

 

Començarà el procés d'actualització, una vegada finalitzat mostrarà el missatge "Ha completat la actualització de tots els components."

Podem confirmar que s'ha actualitzat correctament si on indica la data de la última actualització mostra la data d'avui.

T'ha servit d'ajuda?

Aneu al "Tauler de control" des del menú emergent que es mostra clicant a la icona de Windows des de la barra d'Inici:

I cliqueu a "Windows Update":

Seguidament a "Buscar actualizaciones":

El procés pot trigar uns minuts, un cop finalitzi la cerca, podeu clicar a "Instalar actualizaciones":

Algunes actualitzacions poden requerir reiniciar l'equip.

T'ha servit d'ajuda?

Escriviu al quadre de text de la barra d'inici "Windows Update", i cliqueu a "Configuración de Windows Update":

S'obrirà la pantalla de configuració i automàticament començarà a descarregar i instal·lar les actualitzacions:

Algunes actualitzacions requereixen reiniciar l'equip.

 
T'ha servit d'ajuda?