El passos a seguir són:

 

Crear i publicar una videoconferència o reunió de Teams

 

1. Instal·lar client Teams a l’escriptori.

2. Crear una “reunió de Teams” al calendari.

3. És obligatori convidar almenys un assistent diferent de l’organitzador.

4. Un cop convocada la “reunió de Teams” a l’entrada del calendari apareix un enllaç per “Unirse a la reunión de Micrososft Teams”.

5. Feu clic amb el botó dret a l’enllaç “Unirse a reunión de Microsoft Teams” i després feu clic a “Copiar l’enllaç” de l’adreça (URL) de la reunió.

6. Comunica’l i envia’l als participants per correu electrònic, Campus Virtual o qualsevol altre mitjà.

7. L’adreça per unir-se a la videoconferència o reunió tindrà un format semblant a aquest:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDRlZmctYjVlNC1YzMwLWEwNDItMDQwYTZlNjUxY2I2%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%226b514c29-2391-4831-b774-84f35c45bf01%22%2c%22Oid%22%3a%227fb04b26-01ef-4f51-b5e2-03e2ff2f020a%22%7d

 

Configurar la reunió de Teams

 

8. És important configurar la videoconferència o reunió adequadament. Heu de buscar la funció “Opciones de la reunión” en l’entrada del cos del calendari i clicar alhora la tecla “Control”.

9. S’obrirà una pestanya al navegador on podreu triar entre les següents opcions que s’ajustin millor a vosaltres:

“¿Quién puede omitir la sala de espera?”:

“Todos” 

“¿Quién puede presentar?”: 

"Solo yo”

10. Guardeu les opcions.

 

Iniciar o Unir-se a la reunió (convocant)

 

11. El dia i hora de la videoconferència o reunió s’iniciarà fent clic a l’enllaç “Unirse a reunión de MS Teams” del calendari. Aquest enllaç obrirà una finestra en el navegador.

**Mireu l’apartat “Navegadors suportats per videoconfèrencia o reunió amb Teams”, per assegurar-vos del seu funcionament.

12. La videoconferència o reunió s’obrirà a l’aplicació de client Teams d’escriptori directament.

 

13. Abans d’unir-vos a la videoconferència o reunió podeu triar la vostra configuració d’àudio i vídeo en l’opció “Configuración personalizada”. Verifiqueu que almenys l’àudio estigui activat:

14. Un cop a la videoconferència o reunió podeu “Desactivar el vídeo entrant” per no incloure el senyal de vídeo dels participants i així afavorir la fluïdesa de la connexió.

 

 

Compartir una presentació

 

15. A la barra de controls de la videoconferència o reunió feu clic al botó “Comparteix” i seleccioneu la finestra o el fitxer que voleu compartir amb la resta de participants.

 

16. Un cop iniciada la presentació amb un fitxer PowerPoint, a la barra de control de la presentació podeu avançar o retrocedir les diapositives o aturar la presentació.


Nota: Feu clic a la icona  per impedir que els participants naveguin pel seu compte per la presentació compartida.

 

Unir-se a una videoconferència o reunió (participant)

El dia i hora, el participant s’unirà a la videoconferència o reunió fent clic a l’enllaç publicat (pot ser en un correu electrònic, en el Campus Virtual o en alguna altra publicació digital).

L’enllaç obrirà una finestra al navegador i aquest donarà l’opció d’unir-se via web, encara que es recomana tenir el client Teams instal·lat a l’escriptori.

**Mireu l’apartat “Navegadors suportats per a videoconferència o reunió amb Teams” per assegurar-vos del seu funcionament.

 

 

Si per algun motiu no podeu instal·lar el Teams al vostre escriptori, ho podeu fer:

 

- Des de l’Outlook Web Access (OWA), que és la interfície web per accedir als serveis de l’Outlook al navegador.

a. Haureu de seguir la guia anterior fins al punt “Inicia o unir-se a la reunió”.

b. Us sortirà l’opció clicable directament en l’entrada de la reunió al calendari.

c. Podreu unir-vos a la reunió amb l’opció en la finestra del navegador “Unir-se via web”.

d. Ja podeu continuar en el pas 13 de la guia, per conèixer les opcions de la videoconferència o reunió.

 

Requeriments mínims

Per ser oient cal 1 altaveu, però  es recomana tenir micròfon i webcam per poder participar en les videoconferències o reunions.

 

**Navegadors suportats per a videoconferència o reunió amb Teams

 

Els clients web possibles per unir-se a una videoconferència o reunió de Teams són:

  • Entorn Windows (Windows 10): Google Chrome i Microsoft Edge
    (no Internet Explorer)
  • Entorn Apple (iMac , MacBook,...): Google Chrome o Safari en mode emulador Chrome
  • Entorn Apple (iPad): Google Chrome
  • Linux (Ubuntu, Debian, ...): Google Chrome (no Chromium)

 

 

T'ha servit d'ajuda?

Es poden fer formularis i qüestionaris amb Microsoft Forms. Podeu accedir-hi a través del portal web correu.uab.cat. També existeixen altres aplicacions per fer qüestionaris com, per exemple, kahoot!

T'ha servit d'ajuda?

Per accedir al Servei de OneDrive cal us valideu a la pàgina d’accés al correu https://correu.uab.cat i una vegada estigueu al web feu clic al botó que teniu a la cantonada superior esquerra (Marcat en vermell)

 

Feu clic al botó OneDrive

 

I us mostrarà els documents i carpetes que tingueu

T'ha servit d'ajuda?

Accediu a la pàgina de descàrrega des del següent enllaç i seleccioneu “OneDrive para la empresa” i després a “Descargar

Descarregueu l’executable i l’inicieu.

Començarà la descàrrega i la instal·lació del software

Mentre avancem per les pantalles de benvinguda, també tindrem el següent requadre que informa del progrés de la instal·lació

Demanarà si volem utilitzar la configuració recomanada, marqueu “No, gracias” i accepteu

Al següent pas és l’inici de sessió. Introduïu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. com a nom d’usuari, la paraula de pas és la associada al nostre NIU també.

Tot seguit acabarà la instal·lació i es tancarà.

 Accediu novament al OneDrive via web i feu clic al botó “Sincronizar

Mostrarà la següent finestra, cliqueu “Sincronizar ahora” és possible que ens haguem de tornar a validar amb Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 Podem accedir al directori des de la carpeta de l’usuari o fent doble clic a l’aplicació quan es troba a la zona inferior dreta en execució.

 

T'ha servit d'ajuda?

Per saber quin espai teniu disponible ho podeu consultar accedint al OneDrive via web i fer clic a l’enllaç “versió clàssica de Onedrive”

 

Seguidament, feu clic al botó d’opcions i premeu l’opció “Configuración del sitio” 

 

Finalment feu clic a l’opció “Métrica de almacenamiento

 

On podreu visualitzar la quota de disc que teniu al Onedrive.

T'ha servit d'ajuda?
  • Activeu l’edició de l’aula.
  • Feu clic sobre el botó Afegeix una activitat o un recurs de la secció/setmana corresponent.

  • Seleccioneu el recurs Etiqueta.
  • Feu clic sobre el botó Fitxers multimèdia.

  • Feu clic a la pestanya Vídeo. Al camp URL del vídeo copieu l’enllaç directe al vídeo de You Tube i feu clic sobre el botó Insereix un fitxer multimedia.

  • Si us apareix el missatge “No s’ha trobat cap vídeo amb un format o un tipus MIME compatibles”, ignoreu-lo i feu clic sobre el botó Desa els canvis i torna al curs. El vídeo ja serà visible.

 

En cas de dubtes al respecte podeu accedir a: http://blogs.uab.cat/suportcampus/ca/tag/professorat/

T'ha servit d'ajuda?