Com puc afegir una cua d'impressió si faig servir MAC-OS?

En aquesta guia s’indica com configurar una impressora allotjada als servidors corporatius en un Mac OS.

Si no sabeu el servidor i/o la cua d’impressió podeu consultar-ho iniciant sessió amb el vostre NIU en un equip amb Windows que estigui al domini de la UAB, accedint a “Tauler de control” – “Dispositius i impressores” o podeu contactar amb el Centre d’Assistència i Suport (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.) per tal que us indiquin a quines impressores teniu permisos per imprimir.

En primer lloc, feu clic a la “poma” accediu a “preferencias del sistema” i premeu “impressoras y escáneres

Un cop estigueu a la finestra d’impressores, cliqueu al botó per afegir una impressora nova (+).

En aquest cas afegirem com a exemple la impressora que està al servidor “siprn” i el nom de la cua d’impressió és “si-cas”, cal que empleneu els següents camps:

Tipo: “Windows Printer via spoolss

Dispositivo: “Otro dispositivo

URL: Introduir la ruta de la cua d'impressió amb el format:

smb://nom_servidor/nom_cua_impressio” tal i com s'indica a la imatge que es mostrarà a continuació.

Nombre: serà el nom amb el que voleu que us mostri la impressora al vostre llistat.

Imprimir con: haureu d'escollir el controlador corresponent segons el model d'impressora que sigui.

Un cop tingueu els paràmetres configurats feu clic a “Añadir”,

I tindreu afegida la impressora.

Cal tenir en compte que quan s’enviï un document a una impressora ubicada en un servidor del domini UAB, aquesta ens demanarà que introduïm les credencials.

Hem d’introduir les dades amb el següent format i premeu “Aceptar”:

Si no us dona accés caldrà que contacteu amb el CAS (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.) per validar que disposeu dels permisos necessaris.

Recorda que per modificar els permisos de les unitats de xarxa o cues d'impressió, pots seguir el següent procediment: https://si-respostes.uab.cat/inici/connexio-al-domini/cd-connexio-al-domini/com-puc-afegir-o-treure-permisos-de-les-unitats-de-xarxa-o-cues-d-impressio