Correu

Accedir per primera vegada al correu i serveis al núvol

En primer lloc, caldrà que anem a la web del correu electrònic de la UAB fent clic a https://correu.uab.cat on…

En primer lloc, caldrà que anem a la web del correu electrònic de la UAB fent clic a https://correu.uab.cat on ens demanarà el nostre NIU i la contrasenya.

El NIU ha de ser en format "Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Un cop hàgim escrit les credencials, ens demanarà més informació per poder validar que som nosaltres qui està accedint. Fem clic a "Següent".

Demanarà configurar un nou mètode d'autenticació, fem clic a "Següent".

Fem la descàrrega de l'aplicació Microsoft Authenticator al telèfon, una vegada instal·lada, fem clic a "Següent".

Amb l'aplicació oberta, cal realitzar un escaneig QR i fem clic a "Següent".

Finalment, cal acceptar la notificació que hem rebut al nostre telèfon de l'aplicació Microsoft Authenticator.

Tot seguit, es mostrarà un codi de dos dígits que caldrà escriure a l'aplicació Microsoft Authenticator.

Anotem el codi que hem rebut anteriorment a l'aplicació del telèfon mòbil, feta la validació, ja disposarem d'accés al compte de la UAB.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Configurar les dades de validació del vostre compte

Les eines de Microsoft estableixen un sistema de doble validació que millora la seguretat dels comptes al requerir un codi…

Les eines de Microsoft estableixen un sistema de doble validació que millora la seguretat dels comptes al requerir un codi que s'envia en el moment d'iniciar sessió. Això impedeix accessos no desitjats al vostre compte.

Per a configurar aquests mètodes hem d'accedir al nostre compte de correu, dirigir-nos a la part superior dreta on trobarem les nostres inicials o fotografia, i en el desplegable que se'ns obre marcar l'opció "Visualitza el compte".

A la plana que se'ns mostra amb les dades del nostre compte, ens dirigirem a l'opció "Actualitza la informació" de l'apartat "Informació de seguretat".

En aquest apartat tindrem les opcions d'afegir un nou mètode d'autentificació si cliquem a "Afegiu un mètode d'inici de sessió", o modificar el telèfon actualment registrat si cliquem a "Canvia".

En afegir un nou mètode d'autentificació tindrem les següents opcions:

 

Aplicació d'autentificació

 

Amb aquesta opció podem fer servir una aplicació que genera codis d'autenticació per poder validar-nos un cop iniciem sessió. 

NOTA: El correu de la UAB us recomana fer ús de l'aplicació pròpia de Microsoft, però podeu fer servir altres. Si voleu fer servir una altra, feu servir l'opció "Vull utilitzar una altra aplicació d'autenticador"

En cas que no la tinguem, haurem de fer clic sobre el botó "Descarrega-ho ara" i instal·lar-la en el nostre telèfon mòbil.

Un cop la tinguem, fem clic a "Següent" escanegem el codi amb l'aplicació.

Un cop hàgiu escanejat el codi enviarà una notificació al nostre mòbil que haurem d'aprovar.

Si tot s'ha configurat correctament, veurem el següent avís:

Ara, quan iniciem sessió al nostre compte de la UAB, ens demanarà un codi que apareixerà a l'aplicació d'autenticació de Microsoft.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Quina és la meva adreça de correu i altres dades del meu perfil

En primer lloc, caldrà que anem a la web del correu electrònic de la UAB fent clic https://correu.uab.cat on ens…

En primer lloc, caldrà que anem a la web del correu electrònic de la UAB fent clic https://correu.uab.cat on ens demanarà el nostre NIU i la contrasenya.

Un cop identificats podrem consultar la nostra adreça de correu dirigint-nos a la part superior dreta on trobarem les nostres inicials o fotografia.

Per comprovar la resta de dades del nostre perfil, ho podem fer fent clic al botó "Visualitza el compte".

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Com puc obtenir i configurar l'Outlook per a dispositius mòbils?

Aquesta guia us permetrà configurar la bústia de correu de la UAB al vostre dispositiu mòbil tant en Android com…

Aquesta guia us permetrà configurar la bústia de correu de la UAB al vostre dispositiu mòbil tant en Android com IPhone amb l’aplicació oficial Outlook.

Per començar, cal que us baixeu i instal·leu l’aplicació Outlook de la tenda d’aplicacions del vostre dispositiu. En Android és ‘Play Store’ i en IOS (IPhone o Ipad) ‘App Store’.

Un cop instal·lada l’aplicació d’Outlook, haureu de prémer el botó ‘Afegeix un compte’ per iniciar la configuració:

A continuació, escriviu el NIU del compte que voleu fer servir amb el format Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. i feu clic a ‘Continua’ o ‘Afegeix un compte’.

A continuació us apareixerà la finestra d’inici de sessió de la universitat. Aquí haureu d’escriure l'adreça del correu en el mateix format que en el pas anterior (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.) i la contrasenya vinculada a aquest. També haureu de realitzar la verificació d'identitat amb el doble factor.

Un cop hàgiu iniciat sessió, us donarà l'opció d'afegir més comptes, en cas de no ser necessari, premem 'Ometre'.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Com afegir un compte al client Outlook

La configuració del vostre compte a l’Outlook us donarà accés al correu electrònic, al calendari, a la gestió de tasques…

La configuració del vostre compte a l’Outlook us donarà accés al correu electrònic, al calendari, a la gestió de tasques i a la gestió de llistes de correspondència globals. Les dades estaran sincronitzades amb les de l’entorn web.

Perquè us funcioni la configuració ÉS MOLT IMPORTANT QUE TINGUEU L’OFFICE ACTUALITZAT.

Per poder afegir un compte a Outlook primer hem d’obrir l'aplicació, seguidament accedim a “Archivo/Fitxer” a la part superior esquerra.

Seguidament, fem clic a “Afegir compte/Añadir cuenta”:

Seguidament, heu d'introduir l'adreça a afegir (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.) i la contrasenya d'aquesta.

Finalment, ens demana reiniciar el client i una vegada l’obrim de nou ja tindrem el segon compte afegit.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Com reportar un correu d'SPAM o Phishing?

En cas d'haver rebut un correu electrònic a la bústia de la UAB i tractar-se d'SPAM o Phishing, podeu reportar-ho…

En cas d'haver rebut un correu electrònic a la bústia de la UAB i tractar-se d'SPAM o Phishing, podeu reportar-ho mitjançant la versió web del correu UAB o la versió d'escriptori.

Outlook Web (OWA)

Per reportar un correu fraudulent, caldrà fer clic sobre el botó "informar" que trobareu a la zona superior del correu electrònic que heu rebut:

S'hi contemplen dues opcions, les quals podreu trobar a continuació:

Reportar Phishing

En cas de tractar-se d'un Phishing, caldrà escollir l'opció "Informa que és un correu de pesca":

Posteriorment, es mostrarà el següent diàleg i caldrà fer clic a "D'acord".

Reportar SPAM

En cas de tractar-se d'SPAM, caldrà escollir l'opció "Informa de correu brossa".

Posteriorment, es mostrarà el següent diàleg i caldrà fer clic a "D'acord".

Outlook per escriptori

En cas de tractar-se d'Outlook per l'esciptori, caldrà fer clic sobre el botó "informar" que trobareu a la zona superior del correu electrònic que heu rebut:

Reportar Phishing

En cas de tractar-se d'un Phishing, caldrà escollir l'opció "Informa que és un correu de pesca":

Posteriorment, es mostrarà el següent diàleg i caldrà fer clic a "D'acord".

Reportar SPAM

En cas de tractar-se d'SPAM, caldrà escollir l'opció "Informa de correu brossa" o "Correo no deseado".

Posteriorment, es mostrarà el següent diàleg i caldrà fer clic a "D'acord".

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

He rebut correus vàlids a la bústia d’Spam

El sistema de correu analitza els missatges rebuts, i normalment els envia cap al Correu brossa aquells correus que considera…

El sistema de correu analitza els missatges rebuts, i normalment els envia cap al Correu brossa aquells correus que considera que són SPAM (correu brossa). 

Cada gestor de correu té els seus propis mecanismes de control per bloquejar els correus brossa. Les opcions per bloquejar o notificar els correus brossa o de pesca (Phishing) són tot un seguit d’opcions que les podem trobar tant en la versió web del correu de la UAB com també en el programa Outlook. 

A continuació, s’explicarà com informar un correu és SPAM des dels següents entorns: 

 

Entorn web del correu de la UAB. 

Dins de l’entorn del correu web de la UAB, es pot indicar un correu electrònic com a SPAM pressionant sobre el botó “Informar”. Per poder pressionar aquest botó, primer seleccioneu el correu que voleu informar, un cop pressioneu sobre aquest botó podreu seleccionar l’opció més adient pel correu que heu rebut, que en aquest cas seria “Informa de correu brossa”.

En el cas que hàgiu obert el correu brossa que heu rebut, també el podeu bloquejar. Per fer això, en la part superior dreta podreu trobar una petita icona, on clicant a sobre podreu indicar el tipus de correu.

 

Entorn de l’Outlook del paquet Office 365 

Des del programa Outlook també es pot informar si el correu electrònic és correu brossa o de pesca.  

Per poder informar el correu cap a Microsoft, es pot fer seleccionant el correu desitjat que es vulgui informar.  A continuació en la cinta d’opcions haureu de seleccionar la pestanya “Inici” i després pressionar sobre la icona anomenada “Informar missatge”. 

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Què haig de fer per veure el calendari laboral de la UAB a l'Outlook?

El calendari laboral de la UAB és públic, podeu veure’l des de qualsevol calendari que feu servir, com el de…

El calendari laboral de la UAB és públic, podeu veure’l des de qualsevol calendari que feu servir, com el de Google, el del mòbil i també des del calendari integrat al correu de la UAB. Per incloure'l a l'Outlook accediu al calendari i aneu a "Abrir Calendario" o “Afegeix un calendari” i seleccioneu "D'Internet":

Copieu i enganxeu l'adreça que inclou aquest enllaç.

Si no utilitzeu l’Outlook, l'adreça també és vàlida per altres programaris.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Com puc activar el corrector ortogràfic a l’entorn web?

Per activar o configurar el corrector en la versió web del correu haurem d'accedir al mateix, ja que té el…

Per activar o configurar el corrector en la versió web del correu haurem d'accedir al mateix, ja que té el seu propi corrector i no depèn del navegador.

Anirem a la roda dentada a la part superior dreta i a "Mostra tota la configuració de l'Outlook", a continuació marcarem "Correu" > "Redacció i resposta" a on anirem a la part inferior a cercar "Editor de Microsoft", aquí podrem seleccionar l'idioma del corrector que volem fer servir.

En obrir les opcions de configuració haurem de triar l'idioma a revisar, clicarem a "D'acord" i ja tindrem l'idioma configurat.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

No puc entrar al correu i em dona NIU o contrasenya incorrectes

En el nou servei de correu hi ha un mecanisme de seguretat addicional que obliga a canviar la contrasenya regularment.…

En el nou servei de correu hi ha un mecanisme de seguretat addicional que obliga a canviar la contrasenya regularment. 

Quan faltin nou dies per l’expiració i un altre cop tres dies abans si no heu fet res, rebreu un correu d’avís per tal que canvieu la contrasenya.

Si entrant a l’entorn web, us dona un error de NIU o contrasenya incorrectes, i sabeu segur que poseu la contrasenya correcta, segurament és que ja s’ha caducat. Si és aquest el cas, heu d’anar a la plana de gestió de contrasenyes des de l'enllaç "Gestió de contrasenyes" del portal https://sia.uab.cat/.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Quan configuro la sincronització del correu amb un dispositiu Android, el sistema em demana permís per esborrar totes les dades del dispositiu i altres privilegis per l’estil.

Aquest és el comportament “normal” del client d’Android i informa dels privilegis necessaris per a l’execució de la sincronització. Aquests…

Aquest és el comportament “normal” del client d’Android i informa dels privilegis necessaris per a l’execució de la sincronització. Aquests privilegis són els mateixos que es necessiten per sincronitzar amb altres servidors de correu externs a Google. Si no esteu tranquils permetent aquest nivell de privilegis podeu optar per accedir al servei amb el navegador, però perdreu els avantatges de la sincronització. Un dels avantatges és que en cas de pèrdua o robatori, podríeu actuar des del gestor web de correu sobre el dispositiu desaparegut i esborrar-li totes les dades.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Accedint per web amb el meu navegador algunes parts de l’entorn es mostren superposades o no es mostren bé.

Idealment, s’ha de fer servir un navegador suportat. La llista oficial és a: https://support.office.com/es-es/article/qu%C3%A9-exploradores-funcionan-con-office-online-ad1303e0-a318-47aa-b409-d3a5eb44e452
T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

No puc adjuntar executables al meu missatge

Per seguretat, el sistema només admet l’adjunció de documents en formats no executables.

Per seguretat, el sistema només admet l’adjunció de documents en formats no executables.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

He esborrat un missatge molt important

Els missatges a la carpeta d'Elements eliminats es mantenen per 1 any. En aquest període el podeu recuperar arrossegant-lo a…

Els missatges a la carpeta d'Elements eliminats es mantenen per 1 any. En aquest període el podeu recuperar arrossegant-lo a la carpeta que vulgueu. Si ja no està a la paperera i treballeu en l’entorn web o Outlook, podeu mirar de recuperar-lo. A l’entorn web feu clic al botó dret sobre la carpeta d’elements eliminats i seleccioneu “Recuperar elements eliminats”, els missatges en aquesta carpeta es mantenen durant 15 dies. Si el missatge no apareix aquí, s’ha perdut definitivament.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Necessito més espai o una prestació que ara el servei no dona

Si passem els 50 GB inicials d'emmagatzematge del servei de correu, es podrà demanar una ampliació a 100 GB com…

Si passem els 50 GB inicials d'emmagatzematge del servei de correu, es podrà demanar una ampliació a 100 GB com a màxim. No es podrà demanar ampliació del servei d'emmagatzematge de OneDrive. Aquest servei es dona en forma de paquet tancat. El paquet anirà evolucionant en el temps, però la universitat no gestiona directament el servei i no pot canviar la capacitat de les bústies ni cap característica de funcionament.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Després d’un període desvinculat de la Universitat, he demanat la reactivació de la meva bústia, però ara està buida.

Les persones que tenen contractes temporals amb la Universitat, quan es reincorporin, rebran la bústia buida. Si voleu mantenir el…

Les persones que tenen contractes temporals amb la Universitat, quan es reincorporin, rebran la bústia buida. Si voleu mantenir el correu, heu de tenir cura de fer-vos una còpia dels vostres missatges abans d’acabar el contracte. Aquesta còpia la podreu fer servir per restaurar la vostra bústia en reiniciar la vostra activitat a la institució.

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Com puc adjuntar fitxers a un correu des de l’entorn web?

A la finestra de redacció de correu cliqueu a “Adjunta”. Es desplegarà dues opcions: Navegar per aquest ordinador → Quan…

A la finestra de redacció de correu cliqueu a “Adjunta”.

Es desplegarà dues opcions:

  • Navegar per aquest ordinador → Quan cliqueu aquí, us obrirà l'explorador de Windows per poder cercar l'arxiu desitjat i adjuntar-lo en el correu electrònic.
  • Navega per les ubicacions del núvol → Quan cliqueu aquí, us obrirà el OneDrive per poder buscar l'arxiu desitjat i adjuntar-lo en el correu electrònic.
T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Quins paràmetres he de seguir per configurar gestors de correu IMAP/POP?

Tot i que recomanem que entreu a l’entorn de correu a través de la versió web (https://correu.uab.cat), hi ha vegades…

Tot i que recomanem que entreu a l’entorn de correu a través de la versió web (https://correu.uab.cat), hi ha vegades que podeu necessitar accedir des d’un gestor de correu diferent (Outlook, Thunderbird, Mail...). En aquests casos tingueu en compte la següent informació per la configuració del vostre gestor:

Accés amb gestors de correu no web.

Adreça de la bústia: adreça de correu (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.)

Usuari per la validació: el vostre Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Contrasenya d’accés: Aquesta es la contrasenya del vostre NIU. Si no la sabeu, la podeu canviar o generar accedint a contrasenya.uab.cat

Servidor de correu IMAP: outlook.office365.com

Port: 993

Connexió segura: SSL

Mètode d'auntetificació: OAuth2

Servidor de correu sortint (SMTP): smtp.office365.com

Port: 587

Connexió segura: STARTTLS (amb codi d’usuari i contrasenya).

Mètode d'auntetificació: OAuth2

Tot i que no ho recomanem, si preferiu fer servir la configuració en POP aquest són els paràmetres de configuració:

Servidor de correu POP: outlook.office365.com

Port: 995

Connexió segura: SSL

Mètode d'auntetificació: OAuth2

Servidor de correu sortint (SMTP): smtp.office365.com

Port: 587

Connexió segura: STARTTLS (amb codi d’usuari i contraseny

Mètode d'auntetificació: OAuth2

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0

Com preparar la migració al nou sistema de llistes

Amb el nou servei de llistes de correu, els comptes no personals de la UAB no podran gestionar la seva…

Amb el nou servei de llistes de correu, els comptes no personals de la UAB no podran gestionar la seva administració, per tant, per fer la migració al nou sistema, cal comprovar que un dels administradors de la llista sigui un compte personal de la UAB i esborrar els comptes no personals.

Per consultar-ho, podeu accedir a través de https://llistes.uab.es:4443/mailman/admin/nomllista-l i podreu veure qui són els administradors de la llista a l'apartat "llista administrada per". Recordeu que cal connectar el Forticlient (XPV) per accedir a l'administració d'aquesta pàgina.

En cas que sigui necessari modificar els administradors, dins de l'administració de la llista, podeu afegir/modificar nous administradors afegint l'adreça de correu electrònic en el requadre "Detalls per a owner".

 

T'ha servit d'ajuda?
Loading...
0