El passos a seguir són:

 

Crear i publicar una videoconferència o reunió de Teams

 

1. Instal·lar client Teams a l’escriptori.

2. Crear una “reunió de Teams” al calendari.

3. És obligatori convidar almenys un assistent diferent de l’organitzador.

4. Un cop convocada la “reunió de Teams” a l’entrada del calendari apareix un enllaç per “Unirse a la reunión de Micrososft Teams”.

5. Feu clic amb el botó dret a l’enllaç “Unirse a reunión de Microsoft Teams” i després feu clic a “Copiar l’enllaç” de l’adreça (URL) de la reunió.

6. Comunica’l i envia’l als participants per correu electrònic, Campus Virtual o qualsevol altre mitjà.

7. L’adreça per unir-se a la videoconferència o reunió tindrà un format semblant a aquest:
https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDRlZmctYjVlNC1YzMwLWEwNDItMDQwYTZlNjUxY2I2%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%226b514c29-2391-4831-b774-84f35c45bf01%22%2c%22Oid%22%3a%227fb04b26-01ef-4f51-b5e2-03e2ff2f020a%22%7d

 

Configurar la reunió de Teams

 

8. És important configurar la videoconferència o reunió adequadament. Heu de buscar la funció “Opciones de la reunión” en l’entrada del cos del calendari i clicar alhora la tecla “Control”.

9. S’obrirà una pestanya al navegador on podreu triar entre les següents opcions que s’ajustin millor a vosaltres:

“¿Quién puede omitir la sala de espera?”:

“Todos” 

“¿Quién puede presentar?”: 

"Solo yo”

10. Guardeu les opcions.

 

Iniciar o Unir-se a la reunió (convocant)

 

11. El dia i hora de la videoconferència o reunió s’iniciarà fent clic a l’enllaç “Unirse a reunión de MS Teams” del calendari. Aquest enllaç obrirà una finestra en el navegador.

**Mireu l’apartat “Navegadors suportats per videoconfèrencia o reunió amb Teams”, per assegurar-vos del seu funcionament.

12. La videoconferència o reunió s’obrirà a l’aplicació de client Teams d’escriptori directament.

 

13. Abans d’unir-vos a la videoconferència o reunió podeu triar la vostra configuració d’àudio i vídeo en l’opció “Configuración personalizada”. Verifiqueu que almenys l’àudio estigui activat:

14. Un cop a la videoconferència o reunió podeu “Desactivar el vídeo entrant” per no incloure el senyal de vídeo dels participants i així afavorir la fluïdesa de la connexió.

 

 

Compartir una presentació

 

15. A la barra de controls de la videoconferència o reunió feu clic al botó “Comparteix” i seleccioneu la finestra o el fitxer que voleu compartir amb la resta de participants.

 

16. Un cop iniciada la presentació amb un fitxer PowerPoint, a la barra de control de la presentació podeu avançar o retrocedir les diapositives o aturar la presentació.


Nota: Feu clic a la icona  per impedir que els participants naveguin pel seu compte per la presentació compartida.

 

Unir-se a una videoconferència o reunió (participant)

El dia i hora, el participant s’unirà a la videoconferència o reunió fent clic a l’enllaç publicat (pot ser en un correu electrònic, en el Campus Virtual o en alguna altra publicació digital).

L’enllaç obrirà una finestra al navegador i aquest donarà l’opció d’unir-se via web, encara que es recomana tenir el client Teams instal·lat a l’escriptori.

**Mireu l’apartat “Navegadors suportats per a videoconferència o reunió amb Teams” per assegurar-vos del seu funcionament.

 

 

Si per algun motiu no podeu instal·lar el Teams al vostre escriptori, ho podeu fer:

 

- Des de l’Outlook Web Access (OWA), que és la interfície web per accedir als serveis de l’Outlook al navegador.

a. Haureu de seguir la guia anterior fins al punt “Inicia o unir-se a la reunió”.

b. Us sortirà l’opció clicable directament en l’entrada de la reunió al calendari.

c. Podreu unir-vos a la reunió amb l’opció en la finestra del navegador “Unir-se via web”.

d. Ja podeu continuar en el pas 13 de la guia, per conèixer les opcions de la videoconferència o reunió.

 

Requeriments mínims

Per ser oient cal 1 altaveu, però  es recomana tenir micròfon i webcam per poder participar en les videoconferències o reunions.

 

**Navegadors suportats per a videoconferència o reunió amb Teams

 

Els clients web possibles per unir-se a una videoconferència o reunió de Teams són:

  • Entorn Windows (Windows 10): Google Chrome i Microsoft Edge
    (no Internet Explorer)
  • Entorn Apple (iMac , MacBook,...): Google Chrome o Safari en mode emulador Chrome
  • Entorn Apple (iPad): Google Chrome
  • Linux (Ubuntu, Debian, ...): Google Chrome (no Chromium)

 

 

T'ha servit d'ajuda?

Es poden fer formularis i qüestionaris amb Microsoft Forms. Podeu accedir-hi a través del portal web correu.uab.cat. També existeixen altres aplicacions per fer qüestionaris com, per exemple, kahoot!

T'ha servit d'ajuda?

Quan compartim un fitxer de OneDrive cal triar l’opció “Personas determinadas”, “Personas que tienen acceso” o “Usuarios de UAB que tengan el vinculo” (amb aquest ordre de preferència).

En els casos excepcionals en què calgui fer servir l’opció “Cualquier persona que tenga el vínculo” és imperatiu fixar una data de caducitat i molt recomanable establir una contrasenya per accedir-hi.

T'ha servit d'ajuda?

Per accedir al Servei de OneDrive cal us valideu a la pàgina d’accés al correu https://correu.uab.cat i una vegada estigueu al web feu clic al botó que teniu a la cantonada superior esquerra (Marcat en vermell)

 

Feu clic al botó OneDrive

 

I us mostrarà els documents i carpetes que tingueu

Accediu a la pàgina de descàrrega des del següent enllaç i seleccioneu “Descargar

Descarregueu l’executable i l’inicieu. Al iniciar la instal·lació us demanara una adreça de correu on haureu d'introduir el vostre NIU seguit de @uab.cat com si fos una adreça de correu.

NOTA: Al marcar iniciar sessió es possible que aparegui una finestra de Correu i Serveis al Núvol demanant la vostra contrasenya, si es aixi la introduiu i marqueu Iniciar sessió.

A la següent finestra ens demanarà la ruta on volem que es desi la nostra carpeta de OneDrive. Indiquem la carpeta desitjada i marquem "Siguiente".

Anirem fent clic a "Siguiente" en les seguents finestres fins que arribem a l'apartat on ens consulta per instal·lar l'aplicació del mòvil, aqui marcarem l'opció "Más tarde".

 

Un cop veiem aquesta finestra ja haurem acabat. Marquem la opció "Abrir mi carpeta de OneDrive" i ens obrirà la carpeta on estara sincronitzat tot el contingut de la nostra biblioteca de OneDrive.

Si no teniu suficient espai per a sincronitzar, seguiu aquesta guia.

T'ha servit d'ajuda?

Cal recordar que tot i que els arxius estan al núvol, quan es sincronitzen amb l'aplicació d'escriptori de OneDrive s'ocupa l'espai que teniu al disc dur local. Per tant, cal que tingueu més espai al disc del vostre ordinador que al OneDrive.

Si no disposeu de suficient espai en el disc local podeu seleccionar les carpetes que us siguin més necessàries i que cal que tingueu en el vostre ordinador.

Per fer-ho, cal que hagueu instal·lat l'aplicació d'escriptori, si no la teniu seguiu aquestes instruccions i a continuació feu clic a la icona de OneDrive a la safata d'icones del vostre ordinador:

Feu clic a "Configuración & ayuda"

Feu clic a "Configuración"

A la finestra que se us obrirà, feu clic a "Seleccionar carpetas". NOTA: Si teniu més d'un compte sincronitzat, haureu de seleccionar les carpetes del compte corresponent.

Aquí, podeu seleccionar les carpetes, subcarpetes i arxius que no voleu que es sincronitzin

Un cop feu clic a "Aceptar" les carpetes no es sincronitzaran. Si ja les teniu sincronitzades, s'eliminaran del vostre ordinador. NOTA: Tot i que s'eliminin del vostre ordinador, continuaran estan accessibles al núvol i podreu repetir els passos per a tornar a sincronitzar-les.

T'ha servit d'ajuda?

Per saber quin espai teniu disponible ho podeu consultar accedint al OneDrive via web i fer clic a l’enllaç “versió clàssica de Onedrive”

 

Seguidament, feu clic al botó d’opcions i premeu l’opció “Configuración del sitio” 

 

Finalment feu clic a l’opció “Métrica de almacenamiento

 

On podreu visualitzar la quota de disc que teniu al Onedrive.

T'ha servit d'ajuda?
  • Activeu l’edició de l’aula.
  • Feu clic sobre el botó Afegeix una activitat o un recurs de la secció/setmana corresponent.

  • Seleccioneu el recurs Etiqueta.
  • Feu clic sobre el botó Fitxers multimèdia.

  • Feu clic a la pestanya Vídeo. Al camp URL del vídeo copieu l’enllaç directe al vídeo de You Tube i feu clic sobre el botó Insereix un fitxer multimedia.

  • Si us apareix el missatge “No s’ha trobat cap vídeo amb un format o un tipus MIME compatibles”, ignoreu-lo i feu clic sobre el botó Desa els canvis i torna al curs. El vídeo ja serà visible.

 

En cas de dubtes al respecte podeu accedir a: http://blogs.uab.cat/suportcampus/ca/tag/professorat/

T'ha servit d'ajuda?