Teams
Com puc crear un equip de Microsoft Teams?
Per crear un equip de Teams ens dirigirem a l’apartat “Equips” a Teams i a l’apartat “Uneix-te a un equip o crea’n un” triarem l’opció “Crea un equip”.
Ens sol·licitarà una plantilla per crear l’equip, seleccionarem l’opció “Altres” i confirmarem que volem fer servir aquesta plantilla.
A tipus d’equip seleccionarem “Privat”.
A l’últim pas ens sol·licitarà introduir el nom de l’equip i de forma opcional una descripció d’aquest.
Un cop creat se’ns mostrarà una finestra per afegir membres al nou equip de Teams, hauríem d’afegir, a banda de nosaltres, almenys un compte personal com a propietari o membre de l’equip.
Com sincronitzar el contingut d'un equip de Teams
Per sincronitzar el contingut d’un equip de Teams ens dirigim a l’apartat “Fitxers” dins l’equip.
Un cop aquí, seleccionarem l’opció “Sincronitzar” que es troba a la icona amb els 3 punts “···”.
Ens notificarà que ens està sincronitzant els fitxers, si revisem a les carpetes del nostre equip podrem comprovar que s’ha afegit una nova secció anomenada “UAB” on es troba la carpeta del nostre equip amb el nostre contingut.
Com organitzar una videoconferencia en teams per fer classe remotament
El passos a seguir són:
Crear i publicar una videoconferència o reunió de Teams
1. Instal·lar client Teams a l’escriptori.
2. Crear una “reunió de Teams” al calendari.
3. És obligatori convidar almenys un assistent diferent de l’organitzador.
4. Un cop convocada la “reunió de Teams” a l’entrada del calendari apareix un enllaç per “Unirse a la reunión de Micrososft Teams”.
5. Feu clic amb el botó dret a l’enllaç “Unirse a reunión de Microsoft Teams” i després feu clic a “Copiar l’enllaç” de l’adreça (URL) de la reunió.
6. Comunica’l i envia’l als participants per correu electrònic, Campus Virtual o qualsevol altre mitjà.
7. L’adreça per unir-se a la videoconferència o reunió tindrà un format semblant a aquest:
https://teams.microsoft.com/dl/launcher/launcher.html?url=%2F_%23%2Fl%2Fmeetup-join%2F19%3Ameeting_NDFjNmNjN2EtMTI3Yi00ZTFlLWIzNjUtZjM2Zjc4M2ZkYzg3%40thread.v2%2F0%3Fcontext%3D%257b%2522Tid%2522%253a%25226b514c29-2391-4831-b774-84f35c45bf01%2522%252c%2522Oid%2522%253a%2522dc21d0fe-08db-4440-84a5-57695feedb49%2522%257d%26anon%3Dtrue&type=meetup-join&deeplinkId=9458d726-12bf-4731-be93-3fcedcb694bf&directDl=true&msLaunch=true&enableMobilePage=true&suppressPrompt=true
Configurar la reunió de Teams
8. És important configurar la videoconferència o reunió adequadament. Heu de buscar la funció “Opciones de la reunión” en l’entrada del cos del calendari i clicar alhora la tecla “Control”.
9. S’obrirà una pestanya al navegador on podreu triar entre les següents opcions que s’ajustin millor a vosaltres:
“¿Quién puede omitir la sala de espera?”:
“Todos”
“¿Quién puede presentar?”:
"Solo yo”
10. Guardeu les opcions.
Iniciar o Unir-se a la reunió (convocant)
11. El dia i hora de la videoconferència o reunió s’iniciarà fent clic a l’enllaç “Unirse a reunión de MS Teams” del calendari. Aquest enllaç obrirà una finestra en el navegador.
**Mireu l’apartat “Navegadors suportats per videoconfèrencia o reunió amb Teams”, per assegurar-vos del seu funcionament.
12. La videoconferència o reunió s’obrirà a l’aplicació de client Teams d’escriptori directament.
13. Abans d’unir-vos a la videoconferència o reunió podeu triar la vostra configuració d’àudio i vídeo en l’opció “Configuración personalizada”. Verifiqueu que almenys l’àudio estigui activat:
14. Un cop a la videoconferència o reunió podeu “Desactivar el vídeo entrant” per no incloure el senyal de vídeo dels participants i així afavorir la fluïdesa de la connexió.
Compartir una presentació
15. A la barra de controls de la videoconferència o reunió feu clic al botó “Comparteix” i seleccioneu la finestra o el fitxer que voleu compartir amb la resta de participants.
16. Un cop iniciada la presentació amb un fitxer PowerPoint, a la barra de control de la presentació podeu avançar o retrocedir les diapositives o aturar la presentació.
Unir-se a una videoconferència o reunió (participant)
El dia i hora, el participant s’unirà a la videoconferència o reunió fent clic a l’enllaç publicat (pot ser en un correu electrònic, en el Campus Virtual o en alguna altra publicació digital).
L’enllaç obrirà una finestra al navegador i aquest donarà l’opció d’unir-se via web, encara que es recomana tenir el client Teams instal·lat a l’escriptori.
**Mireu l’apartat “Navegadors suportats per a videoconferència o reunió amb Teams” per assegurar-vos del seu funcionament.
Si per algun motiu no podeu instal·lar el Teams al vostre escriptori, ho podeu fer:
- Des de l’Outlook Web Access (OWA), que és la interfície web per accedir als serveis de l’Outlook al navegador.
a. Haureu de seguir la guia anterior fins al punt “Inicia o unir-se a la reunió”.
b. Us sortirà l’opció clicable directament en l’entrada de la reunió al calendari.
c. Podreu unir-vos a la reunió amb l’opció en la finestra del navegador “Unir-se via web”.
d. Ja podeu continuar en el pas 13 de la guia, per conèixer les opcions de la videoconferència o reunió.
Requeriments mínims
Per ser oient cal 1 altaveu, però es recomana tenir micròfon i webcam per poder participar en les videoconferències o reunions.
**Navegadors suportats per a videoconferència o reunió amb Teams
Els clients web possibles per unir-se a una videoconferència o reunió de Teams són:
- Entorn Windows (Windows 10): Google Chrome i Microsoft Edge
(no Internet Explorer) - Entorn Apple (iMac , MacBook,...): Google Chrome o Safari en mode emulador Chrome
- Entorn Apple (iPad): Google Chrome
- Linux (Ubuntu, Debian, ...): Google Chrome (no Chromium)
Es pot programar una reunió en un canal privat en Teams?
No es pot agendar una reunió en un canal privat. Si creieu que és interessant, podeu votar perquè Microsoft implementi aquesta millora: https://microsoftteams.uservoice.com/forums/555103-public/suggestions/38523142-support-to-host-a-meeting-in-a-private-channel
Com puc canviar el fons del meu vídeo en una reunió a Teams?
Per afegir un filtre per protegir la vostre privacitat en una videoconferència teniu la possibilitat de difuminar o substituir els fons per complet, teniu dues maneres de fer-ho:
1- Abans que comenci la reunió:
En el moment de fer la configuració de vídeo i àudio abans d'iniciar la reunió, al activar la càmera podeu activar Efectos de fondo , que trobareu al costat esquerra del botó de micròfon. Les opcions de fons us apareixeran en la part dreta a on tindreu l'opció de difuminar el fons, (permetrà als altres veure-us amb claredat mentre allò que queda darrere es veurà dissimulat) també podeu triar una imatge per substituir completament el fons.
2- En reunió:
Si voleu fer el canvi, ja amb la sessió iniciada podeu anar als controls i triar Más acciones (que podeu trobar clicant l'icona amb tres puntets ···) > Mostrar efectos de fondo.
Podreu difuminar el fons o triar una imatge per substituir-lo tal com s'explica anteriorment. Finalment obtindreu una vista prèvia del fons modificat abans d'aplicar-ho a la reunió.
Es poden compartir fitxers amb Teams?
Si, en els equips de Teams, l’organitzador pot “penjar” arxius o carpetes a la finestra d’arxius de l’aplicació Teams d’escriptori.
També es poden compartir en el xat d’una reunió de Teams, per fer-ho podeu arrossegar-lo o anar a la part inferior de la finestra del xat i cercar el símbol del clip:
Un cop aquí, podrem triar des d’on carregar l’arxiu que volem compartir, en aquest cas triarem “Carrega des del meu ordinador”:
A continuació cercarem el fitxer que volem pujar, el seleccionarem
Un cop carregat l’arxiu que volem pujar podem escriure un missatge o descripció d’aquest i enviar l’arxiu amb el botó situat a la part inferior dreta:
Ja tindríem el fitxer disponible per les persones afegides al xat, equip o reunió.
No tinc cap ordinador per accedir a Microsoft Teams
En cas de no disposar de cap equip amb el que treballar amb Microsoft Teams, ho podeu fer mitjançant el vostre dispositiu mòbil o tauleta, només cal que descarregueu l’aplicació des de la tenda corresponent.
- Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.teams&hl=es
- iOs: https://apps.apple.com/es/app/microsoft-teams/id1113153706
Cal que un cop descarregada l’aplicació inicieu sessió a Microsoft Teams, podeu seguir el mateix procediment com si fos un equip.
Des del vostre dispositiu mòbil o tauleta, només haureu d’obtenir l’enllaç de la reunió a teams, un cop feu clic al enllaç, es mostrarà una finestra similar a la següent:
En aquest cas és necessari que fem clic on s’indica utilitzar l’aplicació Microsoft Teams per obrir l’enllaç
IMPORTANT: En el cas de dispositius mòbils o tauletes sempre es necessari disposar de l’aplicació de Microsoft Teams instal·lada al dispositiu.
Puc obtenir el llistat de participants d’una reunió per Teams?
El llistat d'assistents el pot descarregar l'organitzador de la reunió mentre la reunió està activa: https://support.microsoft.com/es-es/office/descargar-informes-de-asistencia-en-teams-ae7cf170-530c-47d3-84c1-3aedac74d310
Com escollir quina finestra compartir a Microsoft Teams
Un cop esteu a dintre de la reunió es pot compartir l’escriptori, podeu mostrar qualsevol contingut o programa que s’executi al vostre ordinador ja sigui en pantalla completa o només una finestra.
Per fer-ho heu de fer clic a l'icona marcada en vermell.
Ara ens demanarà què volem mostrar.
Si escollim "Escriptori", veuran el que veiem a la nostre pantalla.
Si el que volem és mostrar només una aplicació, l'haurem d'escollir i només es mostrarà aquesta aplicació.
Si necessiteu compartir l’àudio també (per exemple, si esteu reproduint un vídeo), recordeu seleccionar l’opció “Incloure àudio del sistema
Es poden convidar a una videconferència usuaris sense compte de Microsoft?
Si, la invitació es pot enviar a qualsevol adreça de correu electrònic, sigui o no de la UAB, i també es pot convidar a usuaris anònims fent servir l’enllaç de la reunió. Trobareu detalls de com fer-ho al web d’eines per treballar en remot del canal TIC: aneu a “Eines per treballar en remot PDI” i seleccioneu la guia ràpida de com fer una classe en línia o com gravar una classe en vídeo.
He de fer servir Outlook per programar una sessió online? Puc ferho des de Teams?
La programació de sessions online les podeu fer indistintament des del calendari de Teams o d’Outlook. Els calendaris de Teams i Outlook estan sincronitzats.
Les videoconferències de Teams, tenen una durada màxima?
Puc evitar que els convidats comparteixin la seva pantalla?
Si genereu una sessió programada al calendari podeu ajustar les opcions de la sessió, al accedir a les opcions de reunió accedint a l'enllaç que genera conjuntament amb l'enllaç de la reunió.
Podem triar qui pot presentar (tothom/persones de la meva organització, persones específiques o només jo).
Recordeu que aquesta opció no està disponible si genereu una reunió amb em botó “Reunirse ahora”
Cal instal·lar el client d’escriptori de Teams? Com puc fer-ho?
El programa el podeu descarregar des de la web oficial i existeixen aplicacions per a Windows, Mac, Linux, iOS i Android. Si no voleu o podeu instal·lar-lo, també podeu fer server Teams des d’un navegador web.
Professors
Puc reutilitzar un enllaç per a reunions o classes repetitives?
Ara per ara, els enllaços no caduquen i es poden reutilitzar. Per evitar ensurts per si aquest comportament canvia en el futur, la recomanació és crear esdeveniments recurrents, bé sigui des del calendar d’outlook bé sigui des del calendari de Teams.
Com puc evitar haver d’acceptar els participants externs a mesura que s’incorporen?
Si genereu una sessió programada al calendari podeu ajustar les opcions de la sessió, triant qui pot ometre la “sala d’espera” (tothom, o persones de la meva organització). Aquesta opció no està disponible si genereu una reunió amb em botó “Reunirse ahora”.