Accedim amb el nostre compte al correu web i fem clic a la part superior dreta (imatge de perfil) i llavors a “Visualitza el compte”.

Seleccionem “Informació de seguretat” al menú esquerre. A continuació fem clic a “Afegiu un mètode d’inici de sessió” i finalment l’opció “Aplicació d’autenticació”.

 

Si no disposem de l'aplicació Microsoft Authenticator podem fer clic al botó "Descarrega-ho ara" on ens indicarà com descarregar l'aplicació en el dispositiu mòbil (Android/iOS). Una vegada la tenim instal·lada, fem clic a "Següent".

A la pantalla que es mostra a continuació, també caldrà fer clic sobre “Següent”.

En el nostre smartphone obrim l’aplicació de Microsoft Authenticator i seleccionem permetre les notificacions (si ens ho demana), a continuació fem clic a l’opció “Escanejar un codi QR” que trobarem a la part inferior. En fer clic a aquest botó, l’aplicació demanarà permisos per accedir a la càmera, indiquem que si, i escanegem el codi QR que ens apareix a l’ordinador.

Després, cal acceptar la notificació que hem rebut al nostre telèfon de l'aplicació Microsoft Authenticator.

Tot seguit, es mostrarà un codi de dos dígits que caldrà escriure a l'aplicació Microsoft Authenticator. Anotem el codi que hem rebut anteriorment a l'aplicació del telèfon mòbil i ja tindrem configurat aquest mètode d'inici de sessió.

T'ha servit d'ajuda?

Accedim a 2fast – Two Factor Authenticator - Aplicaciones de Microsoft

Fem clic a instal·lar, ens obre la tenda de Microsoft i descarreguem l'aplicació (obtenir).

Obrim l'aplicació i ens mostra un petit tutorial explicant com funciona. Seguidament fem clic a "Create new data file (first start)" i seguim els passos a continuació:

  1. Fem clic a "Choose local path", on li hem d'especificar el directori on es desarà aquest fitxer.
  2. A continuació ens demanarà un nom per aquest fitxer i una contrasenya. Exemple nom: "configuracio2fast".
  3. Finalment, fem clic sobre "Create data file". Comprovem que el fitxer (extensió .2fa) s'ha creat al directori corresponent.

Seguidament obrim un navegador i accedim amb el nostre compte al correu web i fem clic a la part superior dreta (imatge de perfil) i llavors a “Visualitza el compte”. Seleccionem “Informació de seguretat” al menú esquerre. A continuació fem clic a “Afegiu un mètode d’inici de sessió” i finalment l’opció “Aplicació d’autenticació”.

A continuació, fem clic sobre l'opció "Vull utilitzar una altra aplicació d'autenticador".

Ens demanarà configurar el compte a l'aplicació, fem clic a "Següent". Seguidament ens mostrarà un codi QR, a continuació tornem a l'aplicació 2fast.

Dins l'aplicació, on prèviament hem fet clic a "+ Add account" a la dreta superior, ens mostrarà una opció anomenada "Scan key-QR-code" la qual obrirà l'eina de retalls de Windows amb la que haurem de seleccionar el codi QR del navegador.

Una vegada fet, si tornem a l'aplicació 2fast ens haurà detectat la informació i confirmem amb el botó "Create account".

 

Finalment, la pàgina oberta al navegador ens demanarà introduir el codi de 6 dígits que ens mostrarà l'aplicació, el qual canvia cada 30 segons.

 

 

 

T'ha servit d'ajuda?

Accedim GitHub - Authenticator-Extension/Authenticator: Authenticator generates 2-Step Verification codes in your browser.

Escollim el botó per a descàrrega depenent del nostre sistema operatiu i navegador on volem fer la instal·lació i fem clic a “Obtener”.

Fent clic a “Afegeix una extensió”.

Fixem l’extensió per tal que aparegui a la barra del navegador:

Utilitzarem “Escaneja codi QR” situant-nos sobre la icona

Accedim al nostre compte de correu a través de la web del correu i fem clic al botó de la part superior dreta i fem clic a "Visualitza el compte".

Anem al menú de l'esquerra, dins de l'apartat "Informació de seguretat" (https://mysignins.microsoft.com/security-info), i fem clic sobre el botó “Afegeix un mètode d'inici de sessió”.

 

Fem clic sobre “Vull utilitzar una altra aplicació d’autenticador.

Anem a l’extensió, fem clic sobre “Escaneja codi QR”. Arrosseguem el ratolí fins a escanejar el codi QR.

Una vegada acabat el procés, demanarà que introduïm el codi de 6 dígits que apareix a l’extensió.

El mètode de verificació s’ha configurat, comproveu:

 

T'ha servit d'ajuda?

Per tal de millorar la seguretat dels comptes corporatius cal configurar l’autenticació de doble factor. Amb el doble factor s’introdueix un pas addicional amb l’objectiu d’impedir que algú que s’hagi pogut fer amb la nostra contrasenya pugui accedir fàcilment als serveis que tenim autoritzats, podeu ampliar la informació fent clic aquí.

Microsoft recomana tenir dos mètodes d’autenticació, un d’ells una aplicació compatible amb estàndards OATH TOTP, com ara Microsoft Authenticator.

És per això que en iniciar sessió amb el nostre compte de la UAB, és possible que us demani més informació per tal de mantenir el vostre compte protegit. Cal prémer el botó "Següent" 

Tot seguit, us demanarà configurar l'aplicació Microsoft Authenticator. La descarreguem al nostre dispositiu fent clic a “Descarrega-ho ara” i una vegada instal·lada farem clic a "Següent".

Després torneu a fer clic a "Següent":

 

Tot seguit accediu a l’aplicació Microsoft Authenticator del vostre mòbil i escanegeu el codi QR que teniu a la següent pantalla. Si ja teniu configurat un altre compte, haureu de fer clic a la icona + i seleccionar “Compte professional o educatiu” per poder escanejar el codi QR.

 

Una vegada escanejat el codi QR feu clic a següent i us apareixerà un codi numèric en pantalla:

Rebreu una notificació al mòbil que us demanarà introduir aquest codi i que aproveu la notificació.

Una vegada aprovada la notificació, feu clic a "Següent" i ja disposareu del vostre compte de la UAB configurat:

 

T'ha servit d'ajuda?

Ens fixem en les tecles més importants del dispositiu:

 

Accedim al nostre compte de correu a través de la web del correu i fem clic al botó de la part superior dreta i fem clic a "Visualitza el compte".

Anem al menú de l'esquerra, dins de l'apartat "Informació de seguretat", i fem clic sobre el botó “Afegeix un mètode d'inici de sessió”.

 

Fem clic sobre “Vull utilizar una altra aplicació d’autenticador.

Agafem el dispositiu REINER-SCT. Fent clic sobre “OK” i veurem: “Attention” No account available!”.

Tornem a fer clic sobre “OK” i ens se’ns presenta una càmera a la pantalla.

Passem la càmera sobre el codi QR. A la pantalla del dispositiu REINER es visualitza un codi.

Introduirem el codi d’autenticació mostrat per a acabar la configuració. L’aplicació s’ha instal·lat correctament.

Comproveu:

Podeu trobar més informació sobre l’ús del dispositiu a REINER

T'ha servit d'ajuda?

Per poder fer una obtenció de contrasenya, necessitem indicar a les nostres dades de la UAB, un correu personal o alternatiu. Aquest correu no pot ser de la UAB, ha de ser un correu extern. Per poder configurar un correu alternatiu o personal:

 

  • Si sou alumne o exalumne, us haureu de dirigir a la Gestió Acadèmica de la vostra Facultat per poder modificar aquest correu.
  • Si sou PDI o PAS, ens haureu d'enviar un correu al CAS (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.), on ens haureu de facilitar les següents dades:
    • NIU
    • Correu personal per configurar
    • Fotocòpia del DNI o passaport*

* És fa exclusivament per al tractament d’identificació.

T'ha servit d'ajuda?

Per obtenir la contrasenya cal dirigir-se al formulari d’Obtenció de la contrasenya fent clic aquí.

El primer pas del formulari és indicar el nostre niu, posteriorment haurem de validar el captcha fer clic a “Envia”.

 

 

En el segon pas, ens demanarà indicar la nostra adreça de correu alternativa (recordeu que aquesta no pot ser una adreça @uab.cat).

 

Si l’adreça que hem introduït és correcte, ens mostrarà una nova finestra per introduir la resta de dades, juntament amb el següent missatge:

 

En aquest punt caldrà que accedim al nostre correu personal des d’una nova pestanya, sense tancar el canvi de contrasenya.

Haurem rebut un missatge de “Suport Gestió Identitat UAB”, on se’ns indica el Codi OTP que haurem de fer servir per generar la nova contrasenya.

 

Un cop disposem del Codi OTP, caldrà informar-lo al formulari per obtenir la contrasenya, juntament amb les altres dades sol·licitades (ens haurem d’assegurar de què estigui correctament indicat, sense cap espai anterior o posterior).

 

Si hem realitzat correctament el formulari, en fer clic sobre el botó “Enviar” es mostrarà el següent missatge:

 

En aquest punt recomanem esperar de 2 a 5 minuts amb la finalitat de què la contrasenya se sincronitzi correctament amb tots els serveis de la UAB i prevenir cap error.

T'ha servit d'ajuda?

Si tenim la contrasenya actual i desitgem canviar-la, ho podem fer a través del formulari que trobarem aquí.

Atenció! Recordeu que la nova contrasenya ha de complir les polítiques de seguretat següents:
- La contrasenya ha de contenir, com a mínim, 8 caràcters.
- Per a construir-la s'ha d'utilitzar un mínim de 3 d'aquests tipus de símbols: majúscules, minúscules, números i caràcters especials.
- A la contrasenya no s'utilitzaran dades personals ni contrasenyes anteriors..

T'ha servit d'ajuda?

Per obtenir el NIU, cal que accedim a l’apartat “Estudiants de nou ingrés o sense targeta activa”.

En aquest punt ens demanarà indicar la nostra adreça de correu personal alternativa.

 

Si l’adreça que hem introduït és correcte, ens mostrarà una nova finestra per introduir la resta de dades, juntament amb el següent missatge:

 

En aquest punt caldrà que accedim al nostre correu personal des d’una nova pestanya, sense tancar el canvi de contrasenya.

Haurem rebut un missatge de “Suport Gestió Identitat UAB”, on se’ns indica el nostre NIU i la clau OTP que haurem de fer servir també per generar la nova contrasenya.

 

Un cop disposem del Codi OTP, caldrà informar-lo al formulari per obtenir la contrasenya, juntament amb les altres dades sol·licitades (ens haurem d’assegurar de què estigui correctament indicat, sense cap espai anterior o posterior).

 

Si hem realitzat correctament el formulari, en fer clic sobre el botó “Enviar” es mostrarà el següent missatge:

 

En aquest punt recomanem esperar de 2 a 5 minuts amb la finalitat de què la contrasenya se sincronitzi correctament amb tots els serveis de la UAB i prevenir cap error.

T'ha servit d'ajuda?

Per poder modificar la contrasenya d'un compte no personal ens hem d'identificar amb el nostre NIU i contrasenya personals en aquest formulari.

 

Un cop identificats, ens trobarem tots els comptes dels quals sou responsables. No es poden canviar les paraules de pas de tots els comptes a la vegada.

Hem de fer clic al llapis que consta a la part dreta del compte al qual volem modificar-li la contrasenya, se'ns obrirà una finestra on podrem introduir la nova contrasenya.

 

En fer el canvi de contrasenya cal tenir en compte:

  • Les paraules de pas NO poden ser les mateixes que hi havia fins ara.
  • Han de tenir d'entre vuit i trenta-dos caràcters.
  • Utilitza paraules de pas diferents per tots els comptes.
  • No posis paraules de pas que hagis fet servir amb anterioritat ni tampoc les que fas servir en altres llocs web.

Un cop confirma el formulari que s'ha canviat ja podem comunicar la nova paraula de pas als col·laboradors que fan ús de cadascun dels comptes no personals dels quals som responsable i hem modificat la contrasenya.

T'ha servit d'ajuda?

L’autenticació de doble factor afegeix una capa extra de seguretat al nivell bàsic d’autenticació, que només requereix un compte i una contrasenya. Amb el doble factor s’introdueix un pas addicional amb l’objectiu d’impedir que algú que s’hagi pogut fer amb la nostra contrasenya pugui accedir fàcilment als serveis que tenim autoritzats. 

La recomanació es fer ús com a mètode d'autenticació l'aplicació Microsoft Authenticator

Disposeu de tota la informació ampliada per com poder fer la seva instal·lació a través del següent enllaç

Podeu gestionar els mètodes d'autenticació de doble factor des de la web del correu, opció Visualitza el compte -> Informació de seguretat:

     

 Podeu ampliar aquesta informació detallada en aquesta guia https://www.uab.cat/doc/guia-doble-factor

Atenció! Us recomanem que configureu al menys dos opcions d'autenticació per si en algun moment una no es troba disponible
T'ha servit d'ajuda?